Chebský zpravodaj

  • Chebský zpravodaj
    Každý měsíc přináší programy kin a divadel, informace o výstavách, koncertech v regionu Cheb-Františkovy Lázně-Aš. Možnost účinné inzerce za výhodné ceny.

  • Po třiceti letech se do chebského divadla vrací Friedrich Schiller
    Marie Stuartovna, jedno z nejproslulejších dramat evropského romantismu, vybudoval autor kolem mocenského a osobního konfliktu dvou velkých žen...

  • Na cestě ke Spokojenému kraji
    Letos v únoru se do volebního souboje o krajské zastupitelstvo přihlásilo nové hnutí Volba pro Karlovarský kraj...

  • Roste ve vaší obci Strom roku 2016?
    Jubilejní patnáctý ročník celostátní ankety Strom roku opět hledá stromy se zajímavým příběhem. Anketa je příležitostí, jak získat pro...

  • Josef Laufer: Roura od kamen
    „Mnohokrát jsem byl osloven, abych o sobě vydal sepsané spisy, jak je tomu zvykem u lidí s nepřehlédnutelným obličejem. Paměť je věc ošidná...

Chebáček

Chebský zpravodaj - časopis pro Cheb a okolí

Chebský zpravodaj je kulturně-společenský měsíčník. V každém čísle dále najdete cestopisné seriály, informace o nových knihách, soutěže o hodnotné ceny a mnoho dalších zajímavostí.
Chebský zpravodaj vychází měsíčně v nákladu 10.500 výtisků. 7.000 ks je distribuováno přímo do poštovních schránek firem a domácností v Chebu. Stránky Chebského zpravodaje jsou k dispozici i firmám pro jejich účinnou prezentaci za velmi výhodné ceny. Více zde: Reklama Cheb

Články

Projekt Corega Senioři 2009 – Centrum ústní hygieny pro seniory navštíví Mariánské Lázně

publikoval: Jan Novotný

Mariánské lázně 8. 7. 2009 – Pojízdné Centrum ústní hygieny pro seniory společnosti GlaxoSmithKline zavítá během své červencové tour do Mariánských lázní. Návštěvníci a obyvatelé lázeňského města mohou Centrum navštívit dne 12. 7. 2009 od 9.00 do 17.00 hodin. Centrum bude umístěno na parkoviště Penny Market, sídliště Ušovice, Tepelská 790/28. Pro návštěvníky Centra jsou připraveny jednak informace z oblasti péče o zubní náhrady a ústní hygieny obecně, v diskrétních zónách pak bezplatná konzultace stomatologa a praktická pomoc dentální hygienistky a v neposlední řadě seznamy stomatologů s nenaplněným stavem pacientů v daném regionu. Cílem projektu je zlepšit všeobecné povědomí o možnostech a trendech v péči o zubní náhrady a pomoci českým seniorům orientovat se v dostupnosti stomatologické péče. Od začátku roku navštívilo Centrum ústní hygieny pro seniory přes 2800 lidí. Projekt Corega Senioři 2009 je pod záštitou náměstka ministra pro sociální služby, veřejnou správu a sociálně právní ochranu MUDr. Mariána Hoška.

Corega Senioři 2009 – Centrum ústní hygieny pro seniory je tvořeno dvěma částmi. V tzv. Edukačním centru budou návštěvníci proškoleni, jak správně pečovat o zubní náhradu. Zájemci, kteří si budou chtít na místě provést pod odborným dohledem ústní hygienu, mohou navštívit diskrétní zónu, kde jim dentální hygienistka očistí a pomůže nalepit jejich zubní náhradu. Senioři mohou také využít možnosti bezplatné konzultace se stomatologem, který jim kromě odborných rad poskytne i seznam místních stomatologů, kteří ještě přijímají pacienty do svých stavů.

Projekt Corega Senioři 2009 – Centrum ústní hygieny pro seniory navazuje na Projekt Senioři 2008, kdy byla organizována setkání s herečkou Valentinou Thielovou po knihovnách krajských měst, přednášky stomatologa v domovech pro seniory a rozsáhlá edukační akce ve vybraných poliklinikách po celé České republice. V rámci odborných přednášek v seniorských domech probíhal průzkum o informovanosti seniorů v oblasti péče o zubní náhrady. Výsledky tohoto průzkumu ukázaly, že 81% dotázaných seniorů má nějakou zubní náhradu, ovšem celých 71% z nich nepoužívá žádné prostředky péče o zubní náhrady. „Tato informace pro nás nebyla překvapující, jen potvrdila výsledky průzkumu z konce roku 2007, který si GSK nechala vypracovat. Výsledky nasměrovaly naše snažení k ještě širší škále nabídky informací o možnostech péče o zubní náhrady“, říká Ctirad Capůrka, Brand Manažer značky Corega. Další výsledky výzkumu jsou více alarmující: 35% dotázaných nebylo více než dva roky u zubaře a 23% vůbec nemá vlastního zubaře. Celých 40% seniorů uvedlo, že nikdy nebyli informováni o správné péči o chrup. „V rámci našeho Centra nabídneme seniorům i možnost konzultace se stomatologem nebo pomoc zubní hygienistky, protože chceme, aby naše osvěta byla komplexnější a účinnější“, dodává Capůrka.

„Mezi staršími lidmi panuje chybný názor, že se zubní náhradou není třeba chodit na pravidelné prohlídky k zubaři. Není to ale pravda. Nositelé zubních náhrad by měly tuto periodicitu dodržovat stejně jako všichni ostatní. Mnozí z nich se i tímto okrádají o příspěvek zdravotní pojišťovny, která pacientům po třech letech hradí plnou cenu výroby nové celkové a některých typů částečných zubních náhrad. Proto budeme v Centru ústní hygieny pro seniory rozdávat i seznamy zubařských ordinací v regionu, které ještě přijímají nové pacienty, a budeme klást důraz na návštěvu zubního lékaře. Tištěný seznam může pomoci seniorům s omezeným přístupem k informačním zdrojům jako je internet,“ upřesňuje stomatolog s dlouholetými zkušenostmi v péči o seniorský chrup, MUDr. František Rubeš.

Pojízdné Centrum ústní hygieny pro seniory společnosti GlaxoSmithKline navštíví v rámci své tour během roku 2009 několik domovů pro seniory po celé ČR, vybraná lázeňská města a výstavní akce s předpokládanou vyšší návštěvností seniorů. Aktuální informace o Centru ústní hygieny pro seniory a o dalších aktivitách značky Corega jsou k dispozici na webových stránkách www.corega.cz v sekci Projekt Senioři 2009.

Značka Corega společnosti GlaxoSmithKline aktivně podporuje seniory již druhým rokem. V loňském roce zorganizovala přednášky ve dvaceti seniorských domech, besedy v jedenácti českých knihovnách a edukační akce ve 40 poliklinikách po celé republice. Celkem bylo proškoleno v péči o zubní náhradu na 23 tisíc seniorů. Značka Corega se tak stala hlavním aktérem na poli osvěty v oblasti komplexní péče o zubní náhrady a ve své aktivitě bude nadále pokračovat i v roce 2009.

Ctirad Capůrka
GlaxoSmithKline s.r.o.
e-mail: ctirad.c.capurka@gsk.com
Tel: +420 222 001 206
GSM: +420 724 364 836

Jan Sedláček
TCB – CZ s.r.o.
e-mail: jan.sedlacek@tcb.cz
Tel .: +420 233 370 732
GSM: +420 602 207 746

Tour plán Corega Senioři 2009

Reklama

Doporučujeme

Reklama



Reklama